Thursday, January 1, 2009

rumput??(ni pn le jd title ke?hurm..pelik)

okayh~

ari 2 aku ad cte bout aku ptg rumput an?

ari ni aku nk cte ag..

pd 30.12.2008..

pkul 10.00 pg..

aku dkejutkan dr tido..

mmg trkjut beb..

aku bgn2 jep,

along aku ckp..

"ly,arini blik kg mesin rumput ag.."

otak aku plak tgh mamai..

then aku melenting seketika..

dlm 5 mnt pas2 aku tnye..

"kul bpe nk blik?"

die ckp..

"cpt ko wat,cpt la blik"

aku ckp ag...

"menyampah btl la!pnt!"

then aku trus bgn dri ktil...

kul 10.30 kteorg blik kg...

smpai je aku tkr pkaian..

pkai yg burok2..

then aku amik sabit...

kali ni aku blaja dr kesilapan..

aku pkai long sleeve..

hehehe...

then aku pon wat la...

ad la dlm 1 1/2 jam..

banyk woo...

sampai atok aku berbicara...

"hey,dah la 2..bnyk sangt ni.."

"x pnt ke?"

aku ckp la..

"ala,skit jep lg ni siap la.."

"boley ag ni..."

then aku siapkn..

siap je menyabit..

aku trus isi minyk mesin..

smpai full tank!!

then aku hdupkan..

pas2 trus mesin..

penuh je bkul 2 dgn rumput yg d mesin,

aku trus off mesin 2..

then msukkn dlm guni..

pas2 aku on lg mesin n pnuh kn lg bakul 2..

proses ni belaku sbnyk 6 kali,

sebelum ia tiba2 meletup!!!

then aku rse kat atas enjinnye..

peh!!

panas!!

klu pgg bly melecur woi!

then aku relaks la dlu....

agk2 dlm 20 mnt pas2..

aku hdupkn blik mesin 2..

hidup....

then aku smbung keje aku td..

siap je aku bg lomboo 2 mkn...

jumlah rumput yg dikumpul ialah..

14 guni rumput,1 bakul rumput dan 1 wheelbarrow

yg dipenuhi dgn rumput..

peh..

bnyk 2~

ha!

nk bktikn korg

yg rumput 2 lbh tnggi dri aku..

aku ad amik pic...

tgk la..








ni pkaian utk lemboo jep..

suar 2 adk aku pnye..

hahaha

k la..

bubbye...

nk tau or x cye akn ketinggian rumput?

sila jmpe aku..

tata~




3 expertio commentolisms:

Mira said...

heyt.

haha

agak2 baby bole tlg b ka?

:P

Masturah Abd said...

haha..
cian..blik kampung 2 jela keje ko..
bleh jd usahawan rumput nie..
wheee~~

fee. said...

wei dh tau ke sape den? hehe
wei nk link kan ko kat blog den boleh ?